השוק הטורקי בחיפה

כחלק מפרוייקט להפיכת העיר התחתית ללב תיירותי מסחרי כשם שהיה בעבר, שדרגנו את המושבה הגרמנית כמנוף תיירותי, תעסוקתי וכלכלי המשמש היום כאחד האטרקציות המרכזיות בחיפה. המתחם הייחודי נבנה על בסיס תחרות שנערכה ב-1923…
השוק הטורקי בחיפה – מפתחים תיירות מפתחים כלכלה!
בעשור האחרון החברה הממשלתית לתיירות מפתחת מתחמים עירוניים שהיוו בסיס מסחרי ותרבותי אשר לאורך השנים הפעילות בהן גוועה. המתחם הראשון שמהווה את אחת ההצלחות המובהקות ביותר של פיתוח, שינוי ומיתוג מחדש הינו שוק הפשפשים ביפו שהיה מובלעת אחורית, מוזנחת של העיר תל אביב-יפו. לאחר הפיתוח האינטנסיבי הממשיך עד היום של החברה הממשלתית לתיירות בשיתוף עיריית ת"א –יפו המתחם הפך להיות לאחת מנקודות הציון של העיר.

מתחם מתחדש נוסף הינו העיר התחתית בחיפה. כחלק משדרוג והפיכת העיר התחתית ללב תיירותי מסחרי כשם שהיה בעבר
(עקב הסמיכות לנמל), ביצעה החברה את שדרוג המושבה הגרמנית כמנוף תיירותי, תעסוקתי וכלכלי המשמש היום כאחד האטרקציות המרכזיות בחיפה .
כחלק מפרויקט זה שיקמה החברה הממשלתית לתיירות את מתחם השוק הטורקי. המתחם הינו יחודי ונבנה על בסיס תחרות שנערכה בשנת 1923 ובוצעה ע"י פריץ קורנברג אדריכל ירושלמי. לאורך השנים המתחם הוזנח והתרוקן מתוכן.

החברה הממשלתית לתיירות לקחה את המודל המצליח הן של שוק הפשפשים והן של המושבה הגרמנית ושדרגה את הרחובות וחלק מחזיתות של המתחם. במקביל, נערך שיתוף פעולה עם ויצו חיפה למיתוג העסקים במתחם אשר אחד מהתוצרים מיושם בפועל.
הבסיס שפיתחה החברה שדרגה את העסקים הקיימים במתחמים והובילה לכניסת יזמים חדשים ופתיחת עסקים.
בימים אלו מפתחת החברה את הציר המקשר בין המושבה הגרמנית לשוק הטורקי על מנת ליצור מתחם עירוני המשכי.