יפו

יפו היא אחת הערים היפות והעתיקות בארץ.  מיקומה במרכז הארץ וייחודה הנופי האורבני הופך אותה לאחת מערי התיירות הראשיות בישראל. הניגוד בין תל-אביב המודרנית ובין יפו העתיקה מייחד ומגוון את החוויה התיירותית בה. החברה הממשלתית לתיירות פועלת ביפו מזה שנים רבות וב-1999 פתחה במבצע להפיכת יפו העותמאנית למרכז מוביל של פנאי ובילוי. היום אנו נוכחים לדעת שהפעילות אכן חוללה את השינוי המיוחל ומזה שנים האזור שוקק חיים ותיירים.

 

שוק הפשפשים − מאז ומתמיד נודעה יפו בשוק הפשפשים שלה, שמשך חובבי מציאות ונוסטלגיה. החברה הממשלתית לתיירות זיהתה את הפוטנציאל התיירותי של המקום והחליטה ולהרחיבו ולפתחו ברמה דומה למקומות מקבילים בחו"ל. תהליך הג'נטרפיקציה* החל במקביל לעבודות בשטח וקיוסקים נהפכו לבתי קפה בעלי שם ארצי.  העבודות הקיפו מיתון תנועה באמצעות הרחבת מדרכות, תוך התחשבות בצרכיו של שוק פעיל; טיפול בכבישים המובילים לשוק ולסביבתו (רחובות רוסלאן, רזיאל ועוד); והסדרת הרוכלות בשוק. פיתוח השוק נחל הצלחה רבה והיה למודל לחיקוי בערים רבות.

כיום מפותח המשך לשוק בין הרחובות מרזוק ועזר לרחוב בית האשל, במתחם הנקרא השוק היווני.

כיכר השעון − מרכז העיר העותמאנית היה כיכר מחוץ לעיר העתיקה. בשנת 1906 הסתיימה בניית שעון בכיכר, שעל שמו היא נקראת. הכיכר מוקפת בבנייני מוסדות השלטון הטורקיים − הקישלה, הסראייה והמסגד הגדול. החברה הממשלתית לתיירות שחזרה את השעון, תיקנה את המנגנון והחזירה את השעון לעבודה סדירה. עוד שופצו החזיתות המקיפות את הכיכר ונבנתה כיכר תנועה כדי לאפשר תנועה זורמת באזור.

טיילת הים − חזונה של החברה הממשלתית לתיירות הוא רצף טיילות לאורך חוף הים התיכון, מראש הנקרה עד אשקלון. במסגרתו של חזון זה פותחו טיילות בהרצליה, בתל אביב, בבת ים ובראשון לציון אך טרם נוצר הרצף השלם. כיום נשלמים הרצפים בין ראשון לציון לבת ים, בין בת-ים ליפו וחיבור בתוך נמל יפו. בכך תתאפשר הליכה רציפה או רכיבת אופניים מחוף בת ים עד חוף הצוק בתל-אביב.

העיר העתיקה − החברה הממשלתית לתיירות מסייעת לחברה לפיתוח יפו העתיקה בפיתוח ובשדרוג האטרקציות התיירותיות במתחם יפו העתיקה ובעיקר בפיתוח אזור כיכר קדומים, שדרכים יוצאות ממנה לנמל יפו, לעיר העותמאנית ולמוזיאון תולדות יפו העתיקה.