נצרת

מכפר ציורי במאה ה-19 התפתחה נצרת לעיר גדולה אשר שמרה על מסורתה כמקום הולדתו של ישו. במרוצת השנים נבנו בעיר כנסיות רבות − אחרונה שבהן בשנות ה-60 של המאה הקודמת (כנסיית הבשורה). הכנסיות וסמטאות העיר העתיקה, שלאורכן חנויות עתיקות ומסורתיות, מהוות חוויה תיירותית מגוונת למבקר הישראלי ולתייר מחו"ל.

הר הקפיצה − בפאתיה הדרומיים של נצרת מתנשא הר הקפיצה שמראשו יש תצפית נוף מרהיבה והיא גם נקודת המוצא לנתיב 'דרך הבשורה', המלוּוה סיפור היסטורי. המקום קדוש לנוצרים כי על פי המסורת הנוצרית מהר זה קפץ ישו אל העמק במנוסתו מקהילת נצרת שרדפה אותו בשל דרשותיו. ממקום זה נשקפים העיר העתיקה של נצרת ועמק יזרעאל כולו. הקרן קיימת לישראל  והחברה הממשלתית לתיירות  פיתחו מגרשי חניה וטיילת לאורך המתלול. בשיפולי ההר בנינו אמפיתאטרון ענק לאירוח האפיפיור יוחנן פאולוס בביקורו בארץ (בשנת 2000) והוא שופץ לרגל ביקורו של האפיפיור בנדיקטוס (2009), שנשא בו דרשה.

סמטאות העיר העתיקה − לבה של העיר העתיקה בנצרת הוא מערכת סמטאות השוק המשופעת חנויות ומוסדות מסורתיים. השוק נמצא בין כנסיית הבשורה לכנסיית המעיין ולכן הוא ציר הצליינות המרכזי שפיתחה החברה הממשלתית לתיירות. החברה הממשלתית לתיירות גם הסדירה את רוב סמטאות השוק לחוויית שוטטות וקנייה, לרבות הסדרת התשתיות המרכזיות, החלפת אבני הריצוף וטיפול בתאורה.

כיכר פאולוס − המוקד הדרומי של העיר נצרת הוא כנסיית הבשורה הקתולית. החברה הממשלתית לתיירות  בנתה סביב הכנסייה כיכר עירונית גדולה שמקבלת את פני התייר בכניסתו לנצרת. הכיכר מקיפה מרחבי התכנסות מקורים, פרגולה וצמחייה. במסגרת פיתוח הכיכר טופלו הכבישים המוליכים אליה, הלא הם הכניסה לעיר העתיקה של נצרת. לצד הכיכר נפתחה לשכת התיירות, המספקת מידע על הפעילויות המתקיימות באזור ומעניקה את 'דרכון דרך הבשורה' לתיירים שהולכים לאורכה.

כיכר המעיין − המוקד הצפוני של העיר נצרת הוא כיכר המעיין, מתחם שלמעשה הוא שתי כיכרות: בצפון המתחם כיכר התכנסות למרגלות כנסיית הבשורה האורתודוקסית ובדרום המתחם כיכר סביב בית המעיין עצמו. סביב שתי הכיכרות נפתחו בתי קפה וחנויות והן מרכז פנאי ובילוי. כשהחלה החברה הממשלתית לתיירות לטפל בכיכרות לא היו במקום אלא כבישים וחנויות והיה צורך להסדיר את הכבישים ולייצר כיכר להולכי רגל. אז גם שוקם בית המעיין. בשל מרכזיותה של הכיכר, לקראת חג המולד מוצג שם עץ אשוח שבגודלו וביופיו אינו נופל מעצי אשוח ציבוריים בחו"ל.

דרך הבשורה −  במסגרת מגמה עולמית של התוואת שבילים נושאיים זוהה תוואי שמחבר בין נצרת ובין צפון הכינרת ועובר במרחבים פתוחים. התוואי עובר במקומות חשובים לנצרות , לרבות הדרך שנוצרים מאמינים כי ישו הלך לאורכה. הדרך מתחילה בנצרת וכבר בתחילתה מתפצלת לשני נתיבים – נתיב אחד עובר דרך ציפורי וכפר כנא, יישובים מרכזיים בתקופתו של ישו, והנתיב האחר יורד מהר הקפיצה, בדרך שהלך בה ישו מנצרת לכינרת. שני התוואים נפגשים באזור צומת גולני, יורדים לכינרת באזור ארבל ומסתיימים בכפר נחום. משם אפשר להמשיך את המסלול בהפלגה בכינרת. השביל סומן בסימון מיוחד של סמל השביל המוטבע בתוך שלוש אבנים. כדי להעצים את החוויה הנפיק משרד התיירות דרכון מיוחד שאפשר להחתים בו חותמות בנקודות מרכזיות לאורך השביל.