חיפה

העיר חיפה מושכת תיירים בזכות האתרים המיוחדים הנמצאים בה ונופיה המרהיבים. החברה הממשלתית לתיירות פעילה בחיפה מזה שנים רבות כדי לאפשר לה לממש את הפוטנציאל התיירותי הרב הגלום בה בזכות ייחודה. בשנים האחרונות העיר מתחילה ליהנות מפירות הפיתוח, שכן עסקי תיירות רבים נפתחים בזה אחר זה על בסיס הפיתוח שנעשה בעבר.

מבחינה תיירותית העיר נחלקת לשלושה אזורים מרכזיים: חזית הים שלאורכה חופים, נמלים ופעילות מסחרית;  העיר התחתית שהנה חיפה ההיסטורית ולה ייחוד אדריכלי וסביבתי המשווים לה נופך מיוחד; ורכס הכרמל המשקיף על הנופים המרהיבים של הים ומחובר לנופי הטבע המדהים של הכרמל. האתר המחבר את שלושת חלקי העיר ועומד בפני עצמו כאתר מורשת עולמי הוא הגנים הבהאיים.

העיר התחתית − במסגרת שיפור המרחב הציבורי באזור ייחודי זה החברה משדרגת את האזור. בשלב הראשון טופל, עם מנהל מקרקעי ישראל והעירייה, רחוב בן גוריון המחבר בין החלק התחתון של הגנים הבהאיים ובין הנמל, ומיד הפך לאזור הבילוי של חיפה. בשלב השני הוחזרה ליושנה עטרתו של השוק הטורקי, שהיה פאר העיר בשנות ה-20 ודעך עם השנים. החברה הממשלתית לתיירות שדרגה את הרחובות הראשיים של השוק וטיפלה בכמה חזיתות, שיחשפו בפני העסקים הנוספים את הפוטנציאל הגלום בנכסיהם. עם גמר הפיתוח נכנסו עסקים חדשים וייחודיים שהפכו את העיר התחתית לאזור שוקק חיים. כיום החברה הממשלתית לתיירות נערכת לזיהוי רחובות אחרים בעיר התחתית ששדרוגם ישפר את המשיכה התיירותית של האזור.

רכס הכרמל − רכס הכרמל הוא מתחם המלונות הראשי בחיפה, בזכות הנוף הנשקף ממנו והאוויר הנושב מהים. במרוצת השנים פיתחה החברה הממשלתית לתיירות את התשתיות הציבוריות שאפשרו למבקרים ליהנות לא רק מחדרי המלון אלא גם מטיול לאורך הרכס: טיילות, מצפורים  ופינות מנוחה.

חזית הים − חיפה מזוהה יותר מכל עם הים, אך חזית הים שלה תפוסה על ידיי הנמל. אף על פי כן, מזה עשרות שנים החברה הממשלתית לתיירות מפתחת בחיפה את חופי הים מבחינת נישות לקהל הרחב, כדי לאפשר לתיירים ליהנות מחוף הים ולא לראותו בלבד. כיום החברה הממשלתית לתיירות מסייעת לעירייה בשדרוג הטיילות לאורך הים, בשיתוף כל הגופים התיירותיים, שנרתמו למטרת פיתוח חזית הים בחלקים הלא תפעוליים של הנמל.