באר שבע

באר שבע נבנתה כעיר הבירה של הנגב בידי הטורקים בשלהי המאה ה-19, באזור המזוהה עם באר שבע המקראית, מקום פעילותו של אברהם אבינו. מעבר לייחודה של העיר כעיר מדברית וכבירת הנגב, היא גם נקודת המעבר המרכזית בין צפון הארץ ובין הנגב. החברה הממשלתית לתיירות פעילה זה שנים בפיתוח אתריה התיירותיים המרכזיים וספיתוח המרחב הציבורי לפעילות תיירותית כלכלית.

 העיר העתיקה – רחובותיה של באר שבע העתיקה סדורים בדגם קפדני של שתי וערב. משרדי ממשלה רבים סייעו בפיתוח המרחב הציבורי של העיר העתיקה כדי להניח את התשתית לפיתוח פעילות עסקית תיירותית. החברה הממשלתית לתיירות פיתחה את הרחובות סמילנסקי וטרומפלדור במסגרת מאמץ זה ותוך כדי העבודות החלו להתפתח עסקי מסחר ברחובות אלה. החברה הממשלתית לתיירות גם סייעה בחיבור העיר העתיקה עם דרום העיר על ידי בניית גשר להולכי רגל, על בסיס צינורות של מקורות.

 באר אברהם − בשולי העיר העתיקה נמצאת באר עתיקה המזוהה עם סיפור אברהם ואבימלך מלך גרר (בראשית כ"א). שנים רבות משך אליו המקום תיירים אך לא היה ערוך לתיירות. החברה הממשלתית לתיירות הייתה שותפה למאמץ של גורמים ממשלתיים ופילנטרופיים בפיתוח המקום. במקום נבנה מרכז מבקרים המספר את סיפור אברהם ובשיאו נגלית לעיני המבקרים הבאר המפורסמת.

 פארק חצרים − ממערב לבאר שבע, בשטח של המועצה האזורית בני שמעון, משתרע פארק חצרים המנוהל במשותף בידי עיריית באר שבע והמועצה האזורית. בשטח הפארק יש הקצאות קרקע לפרויקטים תיירותיים ובראשם מסלול מרוצי מכוניות. החברה הממשלתית לתיירות הופקדה על פיתוח התשתיות למתחמים אלה ועל סיוע למנהל בשיווקם, במסגרת מתחמי תיירות עסקיים שהחברה הממשלתית לתיירות מפתחת עבור המנהל.

 תל באר שבע − הגן הלאומי תל באר שבע משתרע ממזרח לעיר באר שבע הוא אתרה של באר שבע המקראית. החברה הממשלתית לתיירות סייעה לרשות הטבע והגנים בפיתוח התל לביקורי קהל ובפתיחת מפעל המים הקדום שהינו חלק מרשת מפעלי המים (חצור, מגידו ובאר שבע) שהוכרה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו.